Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu, Ulaşımın Geleceğini Şekillendiriyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İran-İsrail arasındaki gelişmelerin küresel lojistik hatlarının önemini vurgulayarak, Türkiye’nin lojistik merkez rolünü ele aldı. Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin doğu-batı ticaretindeki pozisyonunu değerlendirirken, 27-29 Haziran tarihlerinde yapılacak Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’ndan bahsetti ve bu forumun küresel ulaştırma politikalarının geleceğine ışık tutacağını belirtti.
Uraloğlu, Türkiye’nin stratejik konumuna vurgu yaparak, ülkenin 67 ülkeye 4 saatten kısa sürede ulaşma imkanı sağladığını ve buna ek olarak Türkiye’nin lojistik erişim ve çok modlu taşımacılıkta merkezi konumunu güçlendirdiğini ifade etti. Ayrıca, Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’nun, Türkiye’nin konumunu daha da pekiştireceğini belirtti.
70 Ülkeden Temsilcinin Bir Araya Geleceği Forum
Forumun, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla açılacağını belirten Uraloğlu, forum kapsamında sınır ötesi koordinasyon, dijitalleşme, altyapı yatırımları ve transit taşıma prosedürlerinin ele alınacağını açıkladı.
Orta Koridor Üzerindeki Ülkelerin Bakanları, Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’Nda Buluşacak
Forum kapsamında Orta Koridor’da yer alan ülkelerin ulaştırma bakanları ile bir araya gelinmesine değinen Uraloğlu, ülkelerin karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu sektörlerinden sorumlu genel müdürleri ile sektörel toplantılar düzenleyerek sorunlara çözüm arayışında bulunacaklarını belirtti.
Tek Hattın Riski, Alternatif Koridorlarla Azaltılıyor
Uraloğlu, tek bir ulaştırma hattına bağımlılığın riskli olduğunu vurgulayarak, Türkiye’nin ulaştırma altyapısına yapılan yatırımlarla alternatif güzergahları güçlendirdiklerini ve Hürmüz Boğazı gibi belirsizliklere karşı stratejik alternatifler sunduklarını belirtti.
Ülkemiz, Çin’den Avrupa’ya Yük Taşımanın Önemli Bir Noktasında
Orta Koridor’un sağladığı lojistik avantajlara dikkat çeken Uraloğlu, Türkiye’nin Orta Koridor’da Çin ile Avrupa arasında demiryolu taşımacılığının merkezi olduğunu ve bu sayede yüklerin kesintisiz bir şekilde taşınmasını sağladığını belirtti.
Taşıma Süresi ve Demiryolu Taşımacılığı
Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un tamamlanması durumunda taşıma sürelerinin önemli ölçüde azalacağını ifade ederek, Türkiye’nin demiryolu taşımacılığı kapasitesini artırmak için yaptıkları yatırımları ve projeleri paylaştı. Ayrıca, Orta Koridor üzerinden yıllık 6,5 milyon ton yük taşıma hedeflerinin olduğunu aktardı.
75 Milyar Dolarlık Ticaret Hacmi Hedefleniyor
Orta Koridor’un, demiryolu taşımacılığının payını artırarak yıllık 75 milyar dolarlık potansiyel ticaret hacmi taşıma hedeflediğini belirten Uraloğlu, Orta Koridor’un hızı ve ekonomikliği ile dikkat çektiğini vurguladı.